Известие

Collapse
No announcement yet.

Допълнителен подгрев при 156 (калорифер) - външен контролер

Collapse
X
 
  • Filter
  • време
  • Show
Clear All
new posts

  • Допълнителен подгрев при 156 (калорифер) - външен контролер

    Както е известно, дизеловите модификации (или някои от тях) са екипирани с допълнителен подгрев, помагащ на парното да работи докато моторът все още е студен.

    При моделите преди вътрешния фейслифт този подгрев е реализиран посредством електрически нагреватели (свещи) разположени в участъка от малкия кръг на охладителната система, който захранва радиаторчето на парното.

    След вътрешния фейслифт, подгревът е реализиран посредством електрически нагреватели (калорифер), монтирани в кутията на парното и подгряващи въздушния поток.

    И в двата случая нагревателите са с мощност от 200W и са групирани в 2 групи. Група 1 се състои от един нагревател а група 2 - от два, свързани паралелно.
    Захранването на всяка от групите се комутира от реле. Двете релета се управляват от управлението на климатроника, като по този начин са обособени 3 степени на нагряване (1 - само група 1; 2 - само група 2; 3 - група 1 + група 2).

    Това - на теория.

    Напрактика се оказва, че при някои екземпляри, иначе екипирани със системата, допълнителният подгрев не работи.

    Причините за това, основно са 2:

    1 - Необходимост от софтуерно активиране
    2 - Неизвестна причина.

    Колеги са споделяли, че софтуерното активиране може да се извърши през Delphi.

    Във втория случай, може да се прибегне до ползването независимо външно управление (контролер), което от функционална гледна точка, е еквивалентно на фабричното.

    Колегата Zafo_84 беше в тази ситуация и благодарение на неговата инициатива и активно съдействие, пуснахме в експлоатация такъв контролер със следните основни характеристики:

    Калориферът се пуска, когато са изпълнени следните 3 условия:

    1 - Външна температура под зададен от потребителя праг (примерно 5 гр.)

    2 - Температура на охлаждащата течност под зададен от потребителя праг (примерно 50 гр.)

    3 - Скорост на въртене на вентилатора над зададен от потребителя праг.

    Веднъж пуснат калориферът, контролерът следи напрежението в ел. инсталацията и комутира степените на калорифера, както следва:

    13 - 13,4 V включва първа степен (200W)
    13,4 - 13,8V включва втора степен (400W)
    > 13,8 V включва трета степен (600W)

    Устройството:






    Настройките:



    Индикациите:




    Когато е изпълнено всяко едно от необходимите за пускане на нагревателите условия, свети съответния зелен светодиод.

    Накратко - нагревателите работят, когато светят и трите зелени светодиода. В противен случай:



    В този пример температурата на мотора е над зададения праг и нагревателите са изключени.

    Схемата на контролера:



    Схемата на свързване:



    При свързването на контролера към релетата, трябва старите връзки към управляващите изводи (85) да се прекъснат в посока към управлението на климатроника.

    Представеният контролер може, разбира се да управлява и нагревателите (свещите) във варианта им преди вътрешния фейслифт.

    HEX - ът на микроконтролера (pic16F1827) е в прикачения файл.
    Attached Files
    Last edited by ecotronic; d.m.y г., 15:34.


    159 1.8 MPI
    166 2.0 TS (ex)

  • #2
    ...
    Last edited by nickgaidarov; d.m.y г., 19:00.

    Comment


    • #3
      Точно този контролер е изработен за моята кола.Монтиран и работещ.ще кача снимки как е монтиран и как работи в действителност но сега ми е малко времето.

      още веднъж Благодарности за ecotronic
      Аlfa Romeo 145 1.4 16V TS Junior EXXXX.....
      Alfa Romeo 156 SW 1.9 JTD FACELIFT '03 116HP
      Всички екстри Мултиволан и Калорифер

      Comment


      • #4
        И аз допълнителен подгрев съм сложил на гуфнята, но ръчно си управлявам релетата.. Реших че няма смисъл да утежнявам схемата.
        (ще го снимам сега)
        sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

        Comment


        • #5
          Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
          И аз допълнителен подгрев съм сложил на гуфнята, но ръчно си управлявам релетата.. Реших че няма смисъл да утежнявам схемата.
          (ще го снимам сега)
          Ако все пак решиш да го автоматизираш, можеш да разчиташ на мен. Доколкото знам, можеш да лепиш схеми. Ако не си в час с програмируемите контролери, мога да ти дам готов програмиран чип а останалото ти ще си го скалъпиш.


          159 1.8 MPI
          166 2.0 TS (ex)

          Comment


          • #6
            Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
            Ако все пак решиш да го автоматизираш, можеш да разчиташ на мен. Доколкото знам, можеш да лепиш схеми. Ако не си в час с програмируемите контролери, мога да ти дам готов програмиран чип а останалото ти ще си го скалъпиш.
            Мерси за предложението!
            Мисля да си остане така, че много електроника се събира в това возило, а то не се знае до кога ще го има... (еи го и ония ден за една броика да го обърнем по таван, бяхме го подкарали като джип)
            На едната снимка се вижда копчето с което се палят една по една (палят се и диодите а врътката я свалих че ми скапва снимките, лъскава е)

            (за протокола само, може да подменям и чипчета BGA )
            Attached Files
            Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 18:15.
            sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

            Comment


            • #7
              Първоначално публикувано от mimouzunov Покажи съобщение
              (за протокола само, може да подменям и чипчета BGA )
              В такъв случай, едва ли се нуждаеш от външна помощ


              159 1.8 MPI
              166 2.0 TS (ex)

              Comment


              • #8
                Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                В такъв случай, едва ли се нуждаеш от външна помощ
                В интерес на истината несъм се занимавал точно с такива програмираници така че това ще е нещо ново за мен, но да не разводнявам темата.

                Да допълня само, аз пусках в началото само 2 свещи вързани на едно реле, същото се предаде за около 15 дена!
                Сега съм сложил 4 релета 80А (за всяка свещ да си има) и няма и помен от нагряване и тн.
                Attached Files
                Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 18:29.
                sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                Comment


                • #9
                  На снимките не виждам общия. На шаси ли е монтирана цялата уйовина?


                  159 1.8 MPI
                  166 2.0 TS (ex)

                  Comment


                  • #10
                    Първоначално публикувано от ecotronic Покажи съобщение
                    На снимките не виждам общия. На шаси ли е монтирана цялата уйовина?
                    С червеното съм посочил двата кабела... Падат се отзад на това нещо. Държи се цялото на маркуча само, но няма проблем.

                    Кабелите, тея сините изглеждат тънки но са 16 квадрата, а от кутията с релетата към акумулатора е 25!!
                    Двата които са хванати за корпуса са по 16 също.
                    (личи си че няма кора под двигателя обаче)
                    Attached Files
                    Last edited by mimouzunov; d.m.y г., 18:50.
                    sigpic155 2.0 +белия голф +Киви-то...

                    Comment


                    • #11
                      И във вътрешният фейс от 2003г. Го има този нагревател.Миналото лято разглобих една Германска 156 2.4/150к. Имаше я цялата инсталация и питата.
                      sigpicALFA ROMEO 156 1.8TS ex
                      ALFA ROMEO 2.0JTS ex
                      ALFA ROMEO Crosswagon Q4
                      Продавам Алфи на части!

                      Comment


                      • #12
                        Евала на Екото,човека разбира,може,откликва на въпроси,решава проблеми и винаги помага.
                        На мен също ми изработи устройство,но във връзка с регенерациите на ДПФ филтър.

                        Респект към такива колеги.
                        156 2.4 JTD SW 140 подивели бизона -ex.
                        147 1.9 JTDM 150 дивИ прАсци -ex.
                        159 2.4 JTDM SW Qtronic 200 говеда

                        Comment

                        Working...
                        X